Digital Marketing and Analytics

Universitetas
Winchester University
Miestas, šalis
Winchester, England
Studijų trukmė
1 m.
Programos sritys
Business Intelligence & Analytics, Marketing
Studijų kaina
8000.00 GBP
Studijų kalba
English (ENG)
Laipsnis
Master
Programos pradžia
2022-09-19
Stojimo pabaiga
2023-04-15
Apie programą
Stojimo reikalavimai
Karjeros galimybės

Digital marketing involves the marketing of products and services to consumers using digital technologies and media, whereas digital marketing analytics captures the converging fields of data and consumer analytics - this programme combines both areas. 

Digital marketing involves the marketing of products and services to consumers using digital technologies and media, whereas digital marketing analytics captures the converging fields of data and consumer analytics - this programme combines both areas. 

Students gain an overview of the evolution of marketing and the impact of digital technologies on the theory and practice of marketing; evaluate consumer behaviour models applied to the digital consumer and monitor changing trends in various industries.

Students hone their skills and knowledge to develop integrated digital marketing communication plans and gain a critical understanding of how to mix traditional and new marketing research tools to obtain relevant and meaningful data.

Students also learn how to develop and manage websites, with incorporated blogs, and how to use Social Media as a marketing communications tool.  

For the Dissertation/Consultancy Project, students are given a live brief from an external organisation facing digital marketing-related issues. They collate, analyse and interpret qualitative and quantitative data to identify issues and provide a report with a set of realistic recommendations and solutions. 

As students are taught the practical skills required for success in current and future business environments, there is extensive interaction with industry experts and there may be optional, non-credit bearing, field work and internship opportunities.

Reikalaujamas išsilavinimas

Į magistro studijų programas gali stoti visi, baigę universitetą arba besimokantys paskutiniame kurse. Studijos kurias baigei ar tebesimokai turi būti panašios krypties kaip ir tos, į kurias nori stoti, kadangi priėmimas yra paremtas ECTS kreditų suderinamumu.

  • ECTS kreditų išrašas - jei dar nesi baigęs aukštosios mokyklos, būtina prisegti ECTS kreditų išrašą, kuriame būtų matyti, kokius dalykus Tu mokeisi bei kokius pažymius ir kiek kreditų už juos gavai. Kai siunti anketą paskutiniame kurse, diplomą reikia prisegti vėliau, kai tik jį gausi.

  • Bakalauro diplomas – jei jau esi baigęs aukštąją mokyklą, išrašo nereikia, užtenka prie anketos prisegti savo Bakalauro diplomą.

Anglų kalbos reikalavimai

Svarbu, jog anglų kalbos testo rezultatai universitetą pasiektų iki Liepos 31d.

Anglų kalbos žinias gali patvirtinti vienu iš šių būdų:

  • IELTS - 6.5

  • TOEFL - 90

Graduates enter roles within marketing customer relationship management, pay-for-click, e-commerce, search engine optimisation, digital account management, web design, copywriting and social media management.