International Marketing Management

Universitetas
LUT University
Miestas, šalis
Lappeenranta, Finland
Studijų trukmė
2 m.
Programos sritys
Management, Organisation & Leadership, Marketing
Studijų kaina
0 €
Studijų kalba
English (ENG)
Laipsnis
Master
Programos pradžia
2025-08-25
Stojimo pabaiga
2025-01-15
Apie programą
Stojimo reikalavimai
Karjeros galimybės

Global markets are characterised by high levels of uncertainty. In addition, the trend of digitalisation is creating both challenges and opportunities for the international management of firms. Thus, the value of data in managerial decision-making is increasing. Data-based strategic decision-making and marketing analytics represent the key competences of today's marketing managers.

In this Master's programme, you will develop expertise in strategic global marketing, digital marketing, marketing analytics, international business and value creation in a rapidly changing world.

The curriculum of this Master's programme covers a wide spectrum of elements supporting the corporate learning experience. For example, courses incorporating field-based experiential learning typically promote company input and involvement, reflectivity, active engagement, the development of problem-solving, information-gathering and analytical skills, oral presentation skills and company feedback. About 80% of the programme's master's theses are based on real-life business problems.

Double degree

The programme also offers a possibility for double degree studies. Students admitted to the double degree programme receive a degree certificate from two universities after they have fulfilled the degree requirements of both universities.

The programme's double degree partner universities are the following:

Reikalaujamas išsilavinimas

Į magistro studijų programas gali stoti visi, baigę universitetą arba besimokantys paskutiniame kurse. Studijos kurias baigei ar tebesimokai turi būti panašios krypties kaip ir tos, į kurias nori stoti, kadangi priėmimas yra paremtas ECTS kreditų suderinamumu.

  • ECTS kreditų išrašas - jei dar nesi baigęs aukštosios mokyklos, būtina prisegti ECTS kreditų išrašą, kuriame būtų matyti, kokius dalykus Tu mokeisi bei kokius pažymius ir kiek kreditų už juos gavai. Kai siunti anketą paskutiniame kurse, diplomą reikia prisegti vėliau, kai tik jį gausi. ĮSIDĖMĖK, Prie anketos būtinai turi prisegti dokumentą (anglų kalba), patvirtinantį, kad studijuoji ir šiais metais baigsi savo studijas. Dokumentas turi būti patvirtinas universiteto administracijos.

  • Bakalauro diplomas – jei jau esi baigęs aukštąją mokyklą, išrašo nereikia, užtenka prie anketos prisegti savo Bakalauro diplomą.

 

Pastaba! Stojant į šio universiteto programas yra reikalingas geras bakalauro studijų įvertinimas, vidurkis turėtų būti 7 ir daugiau. Šie reikalavimai yra orientaciniai ir galutinį vertinimą ar turimų pažymių pakanka atliks LUT universiteto priėmimo komisija.

Anglų kalbos reikalavimai

SVARBU! Anglų testo sertifikatas turi būti pateiktas iki 2025m. vasario 1 dienos.
 

Anglų kalbos žinias gali patvirtinti vienu iš šių būdų:

  • IELTS – 6.5

  • TOEFL - 90

 

Svarbūs reikalavimai

You must complete one of the following degrees:

  • Bachelor of Science in Economics and/or Business Administration. Completed in a University with a minimum of 80 ECTS credits of studies in Business Administration to be included in the degree.
  • Bachelor of Business Administration. Completed in a University of Applied Sciences with a minimum of 80 ECTS credits of studies in Business Administration to be included in the degree.
  • Bachelor's Degree in a field other than Business Administration. Completed in a University with a minimum of 24 ECTS credits of studies completed in Business Administration required. GMAT Exam or GRE General Test  with minimum required score/s required.

AND you must have completed

  • a minimum of 24 ECTS credits of studies in Marketing, International Marketing or International Business
     
Kiti reikalavimai
  • A motivation letter is required when applying for this program. In the letter, it is necessary to write about your international experience.
  • Applicants that meet educational background requirements are invited to an interview.
You might find work as a marketing/sales manager, key account manager, marketing researcher, digital marketing manager, customer behaviour or business development consultant, or product and brand manager. An academic role is also a career path open to you.